søndag den 20. november 2011

Kobberbryllup

Ja, jeg fatter det ikke helt, men i disse dage er det 12½ år siden at jeg blev viet til min dejlige mand. Det har sjovt nok betydet en del travlhed i køkkenet, og et af produkterne var denne kage, som drillede rigtig meget. Jeg er faktisk ikke særlig stolt af den, men den må jo da have en plads her på blogge trods alt. Og den smagte dejligt!
Jeg prøver at tænke positivt om denne kage - man lærer jo af sine fejl. Problemet er bare at jeg ikke har den fjerneste ide om HVORFOR fondanten ikke ville som jeg denne gang. Jeg har aldrig oplevet problemer af denne art før - og heldigvis var kagen "bare" til mig selv. But still....



Jeg vil ikke gå i detaljer om alle fejlene, for jeg ved også godt at jeg er min egen største kritikker når det kommer til denne hobby.
En af mine gæster spurgte mig, og jeg valgte mine ultimative favoritter, når det nu var min egen kage - og svaret er nej. Jeg tænker faktisk mere på, at nu har jeg muligheden for at afprøve så meget som muligt af nye ting.
Jeg har investeret i dette stativ, som kan få helt op til 5 etager. Et rigtig godt kagestativ - og nu ville jeg prøve det. Jeg syntes der skulle 3 etager på (selvom den nederste havde været rigeligt) men det ser nu altså mere festligt ud :-) Jeg valgte at købe lækre flødeboller fra Summerbird, da jeg jo godt kunne regne ud at tre etager med kager ville være ALT for meget.
Så stativet var en af de ting der skulle prøves, og det gik egentlig fint med det.




Ellers ville jeg prøve et monogram. jeg fik min søster til at skære det sirligt ud i papir, hvorefter jeg prøvede at overføre det til fondant. Det var svært! Og resultatet er heller ikke fantastisk. Jeg har desuden brugt crimper i kanten - også første gang - og det skal jeg vidst også øve lidt mere - men mon ikke det er lettere på en fondant, der ikke revner bare man rører den....?

Og så var det jo kobberbryllup. Men kobberfarve kunne jeg ikke lige finde - havde noget i bronze, som jeg valgte at bruge. (Jeg ved faktisk ikke helt hvad forskellen er i farven)

Kagerne er to forskellige. Den øverste var med 2 chokobunde og en lys lagt sammen med bountycreme og lemoncurdmousse.
Den nederste var 2 nøddemarengsbundelagt og en chokoladebund lagt sammen med daimcreme og jordbærmousse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar