søndag den 10. juni 2012

Puttedyrs-kage

Mine dejlige piger Maiken og Stine bliver 3 år på onsdag. I dag holdt vi deres fødselsdagsfest for familien, og I år er de så store at jeg fandt det vigtigt at lave en kage til dem hver.

Stine talte efter storebrors fødselsdag meget om at hun OGSÅ gerne ville have en fodboldkage. Jeg kunne jo godt tænke mig at lave noget andet, og da jeg spurgte lidt ind til om hun ikke kunne finde på noget andet, havde hun straks en ide. En "Putteline- og giraf kage" - hendes yndlingsputtedyr.
Så sådan blev det!


 Jeg blev ret glad for giraffen især :-)





Stine var vild med kagen. I hvert fald som den så ud - hun gider faktisk ikke spise den slags kager :-)
For at gøre den lidt tøset, nu farverne var lidt brun i brun valgte jeg at farve bundende lilla.


Men ellers super lette lyse sukkerbrødsbunde med hindbærmousse i nederste lag og vaniliecreme med chokoladestykker og klatter af pistaciemasse i øverste lag. Den er smurt op med ganache med marabou. Lækker kage!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar