lørdag den 19. maj 2012

Tøse-kage

Denne kage har jeg lavet til Nanna. Den skulle være tøset, og måske lidt prinsesse-agtig, og med dét tema greb jeg chancen til at lave min første dukke-kage. Også første gang jeg laver en kage, hvor ikke alt er spiseligt, men synes at netop denne kage berettiger lidt plastik :-)





Jeg har købt til formålet formen fra Wilton - det behøver man jo ikke, men tænker at jeg komme til at lave nogle stykker af denne type, og formen er bare super faktisk. Jeg brugte den efter "mariehøne-princippet", hvor man samler kagen med lag af fyld i formen, og vender den ud når den har sat sig. Og så var det dejligt med en kage hvor fondanten IKKE skulle forestille at være glat og stram om kagen :-)



I virkeligheden en nem kage at lave - dét der drillede mest var corsagen - og det er nok bare et spørgsmål om øvelse :-)



Til næste gang vil jeg prøve at undersøge hordan man kan få f.eks. blomster til at sidde fast i håret. Jeg havde i hvert fald to stk småpiger herhjemme, som gerne ville have haft en bid af denne kage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar