søndag den 22. april 2012

Avis bunke kage

Denne kage var til en konfirmand, som arbejder som avisbud. Faderen har selv leveret printet som han har bestilt her - lavet i marcipan.

Kagen var faktisk i sin enkelthed noget af en udfordring. Jeg kunne ikke helt greje hvordan jeg skulle få stakken til at ligne en rigtig bunke aviser - og var ude i flere overvejelser omkring modellering af det. Jeg endte med simpelthen at ridse i et tykt stykke fondant - for at skabe noget der lignede. Med strapex bånd omkring -synes jeg resultatet blev ok.



Jeg tror faktisk ikke det er sidste gang jeg kommer til at arbejde med printet marcipan. Det er en enkelt og superflot løsning  og printet er virkelig pænt.

Kagen indeni er lyse bunde lagt sammen med hindbærmousse og tobleronecreme. Den er smurt op med PSC med citron

Ingen kommentarer:

Send en kommentar